Unitate Protejata Autorizata

De ce ma avantajeaza colaborarea cu o Unitate Protejata Autorizata ?

Beneficii pentru compania dumneavoastra:
  • Servicii GRATUITE
  • Sustinerea persoanelor cu dizabilitati in piata fortei de munca
  • Scutirea de plata a 50% din fondul de handicap catre stat
  • Reducerea costurilor interne
  • Re-investirea fondurilor in angajatii companiei
  • Re-investirea fondurilor in angajatii companiei
  • Flexibilitate in alegerea directionarii fondului de handicap

Ce este o Unitate Protejata?

Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prevede ca angajarea persoanei cu handicap in munca se realizeaza in urmatoarele forme: pe piata libera a muncii, la domiciliu, in forme protejate. Formele protejate de angajare in munca includ locurile de munca protejate si unitatile protejate autorizate. Unitatea protejata este un operator economic de drept public sau privat, cu gestiune proprie, in cadrul caruia cel putin 30% din numarul total de angajati cu contract individual de munca sunt persoane cu handicap. Autorizatia de functionare ca unitate protejata este eliberata de catre Autoritatea Nationala pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilitati, Copii si Adoptii, prin ordin al presedintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate.

Care este diferenta dintre unitatile protejate cu autorizatie si cele fara autorizatie ?

In data de 9 noiembrie 2020 au aparut procedura de autorizare a unitatilor protejate. Prin urmare, atunci cand alegeti sa lucrati cu o unitate protejata autorizata asigurati-va ca aceasta este autorizata sau re-autorizata conform noilor prevederi (autorizatia nu trebuie sa fie mai veche de aceasta data si are valabilitate de 3 ani). Unitatea protejata autorizata are obligatia ca, pe durata de valabilitate a autorizatiei, pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an, sa prezinte Autoritatii raportul de activitate pentru anul precedent

Ce este fondul de handicap si cum il pot folosi?

Legea 448/2006 sustine ca toate Companiile cu peste 50 de angajati sunt obligate sa aleaga una din cele 3 variante de mai jos :

  • Sa angajeze 4% personal cu dizabilitati
  • Sa angajeze 4% personal cu dizabilitati
  • Sa achizitioneze Servicii de la UNITATI PROTEJATE AUTORIZATE in valoare de maxim ½ * fondul de handicap calculat/luna.

Cum calculez fondul de handicap din compania mea?

Anul trecut, prin Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități nr. 1.001/2022 s-au înlocuit instrucțiunile care se regăseau in Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap nr. 590/2008.

Formula de calcul a fondului de handicap:

4% x Numarul de angajati x Salariul minim brut pe economie

Exemplu calcul:

Numar de angajati in companie Valoare fond handicap Lei/luna Valoare fond handicap Lei/luna (ce poate fi folosit prin Unitate Protejata)
50 4.600 2.300
100 9.200 4.600
500 46.000 23.000
1000 92.000 46.000
5000 460.000 230.000

**Sumele sunt aproximative si nu includ TVA.

Acord de parteneriat sau contract unitate protejata

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate intr-o anumita luna este reprezentata de: acordului de parteneriat, factura si dovada platii. In cadrul acordului de parteneriat trebuie specificat domeniul sau domeniil de activitate pentru care unitatea protejata este autorizata.

Cum te asiguri ca produsele sau serviciile achizitionate de la o unitate protejata sunt deductibile din fondul de handicap?

Asa cum am mentionat mai sus, sunt deductibile doar produse sau serviciile realizate prin propria activitate a unitatii protejate, asta in conditiile in care legea nu interzice unei unitati protejate sa comercializeze si alte produse. Prin urmare, in cazul achizitiilor de produse de la o unitate protejata, firma care are peste 50 salariati si intentioneaza sa achizitioneze produsele in scopul deducerii din fondul pentru handicap, poate solicita un certificat de producator prin care furnizorul dovedeste ca produsele sunt fabricate in cadrul unitatii.

Ce se intampla daca...?

Daca achizitionati produse sau servicii de o valoare mai mica decat fondul disponibil, diferenta de suma o datorati statului.

Daca achizitionati produse/servicii de o valoare mai mare decat suma datorata lunar la bugetul de stat, diferenta in plus se transfera catre luna urmatoare, prin diminuarea obligatiei de plata.

Care sunt pasii pentru a incepe colaborarea cu unitatea protejata ?

  • Incheierea unui Acord de parteneriat
  • Solicitarea autorizatiei de functionare ca Unitate Protejata Autorizata
  • Verificarea incadrarii produselor/serviciilor in codurile CAEN autorizate.
  • Plasarea comenzii

Informatii despre completarea formularului 100

„Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”

Accessand link-ul acesta gasiti direct pe site-ul anaf.ro instructiuni de completare a formularului 100. Referinte cu privire la Unitatile Protejate gasiti la punctul 3.1.6

In calitate de Unitate Protejata Autorizata va mentionam ca noi indeplinim toate conditiile prevazute de aceasta lege iar colaborand cu noi aveti garantia ca valoarea serviciilor achizitionate este deductibila.

We provide the Best Outsourcing Solutions !

Contacteaza-ne

Telefon: +40 724 724 427

Email: vanzari@unitati-protejate.ro

Adresa: Bucuresti, Sector 3, Str. Ilioara 27A